ITIL®4 Foundation - eLearning (inklusive eksamen)
6.500,00 DKK
- 14 hours
AVC's ITIL® 4 Foundation er den mest anerkendte foundation-niveau ITIL-certificering tilgængelig for IT-professionelle. Den nyligt opdaterede ITIL-vejledning vil blive kaldt ITIL 4, hvilket afspejler den nye versions rolle i at understøtte enkeltpersoner og organisationer i løbet af den fjerde industrielle revolution. ITIL 4 Foundation-kurset er designet til at introducere studerende til styringen af moderne IT-aktiverede tjenester og de grundlæggende begreber inden for tjenestearkitektur. Dette kursus giver eleverne en forståelse af ITIL 4, herunder fælles sprog og nøglebegreber, tjenestens livscyklus, hvordan livscyklusfaserne er forbundet, de involverede processer og de bedste praksisser for at forbedre deres arbejde og arbejdet i deres organisation. Kurserne på denne side udbydes i samarbejde med iLEARN (ATO/Affiliate of AXELOS Limited).
Vigtige funktioner
Sprog
Kurset og materialet er tilgængeligt på engelsk, fransk, spansk og italiensk
Niveau
Mellemniveau
Adgang
120 dages adgang til eLearning-platformen når som helst (selvstudie)
3 timers samlet videomateriale
med anbefalet studietid på 14 timer
Materialer
Downloadbare PDF-dokumenter med detaljeret indhold for hver lektion. Officielt ITIL4-håndbog inkluderet.
Øvelser og løsninger
med online eksamenssimulator
Officiel eksamen inkluderet
ITIL 4® Foundation eksamensbevis gyldigt i 1 år. Online eksamen kan planlægges når som helst
Certificering
ITIL® 4 Foundation-certifikat for gennemførelse.
Om ITIL 4®
ITIL 4 er uden tvivl det mest berømte og succesfulde framework for IT Service Management. ITIL Foundation (ITIL 4 Foundation Edition) er en ITIL-certificering, der introducerer deltagerne til Service Value System (SVS), som beskriver, hvordan alle komponenter og aktiviteter i organisationen arbejder sammen som et system for at muliggøre værdiskabelse, når der leveres tjenester (normalt IT-tjenester, men ikke begrænset til). ITIL SVS understøtter mange arbejdsmetoder, såsom Agile, DevOps og Lean samt traditionel proces- og projektledelse, med en fleksibel værdiorienteret driftsmodel, i sidste ende en end-to-end model for skabelsen, leveringen og den løbende forbedring af teknologibaserede produkter og tjenester.
ITIL 4® træningsprogram
ITIL 4 gør det muligt for IT-hold at fortsætte deres vigtige rolle i moderne forretningsstrategi. Det bygger videre på tidligere versioner, understøtter eksisterende investeringer i ITIL 4 og leverer en komplet digital driftsmodel for levering og drift af teknologiaktiverede produkter og tjenester. Dette betyder, at ITIL 4 understøtter nye teknologier, såsom robotteknologi og AI, ved at tilbyde mere praktisk og fleksibel støtte i takt med at teknologien udvikler sig.
ITIL Foundation-kurset (ITIL 4 Foundation Edition) giver deltagerne en omfattende introduktion til ITIL's grundlæggende begreber. Det hjælper dig med at forstå ITIL-principperne og viser, hvordan de kan forbedre en persons arbejde og organisationens arbejde.
Kursus tidsplan
Introduktion til serviceledelse og ITIL
Lektion 01
- Serviceledelse i den moderne verden
- Om ITIL 4
- Strukturen og fordelene ved ITIL 4-frameworket
- ITIL SVS
- De fire dimensioners model
Grundlæggende koncepter inden for serviceledelse
Lektion 02
- Værdi og værdisamskabelse
- Værdisamskabelse - Organisationer, tjenesteudbydere, tjenestebrugere og andre interessenter
- Tjenesteudbydere
- Tjenestebrugere
- Andre interessenter - Produkter og tjenester
- Konfigurering af ressourcer til værdiskabelse
- Serviceydelser - Serviceforhold
- Serviceforholdsmodellen - Værdi: Resultater, Omkostninger og Risici
- Resultater
- Omkostninger
- Risici
- Nytteværdi og Garanti - Resumé
- Værdi og værdisamskabelse
De fire dimensioner af servicemanagement
Lektion 03
- Organisationer og personer
- Information og teknologi
- Partnere og leverandører
- Værdistrømme og processer
- Værdistrømme til serviceledelse
- Processer - Eksterne faktorer
- Resumé
ITIL Service Value System
Lektion 04
- Oversigt over serviceværdisystem
- Mulighed, Efterspørgsel og Værdi
- De vejledende principper i ITIL
- Fokuser på værdi
- Start hvor du er
- Gør fremskridt iterativt med feedback
- Samarbejd og fremme synlighed
- Tænk og arbejd helhedsorienteret
- Hold det enkelt og praktisk
- Optimer og automatiser
- Principinteraktion - Styring
- Styrende organer og styring
- Styring i SVS
- Serviceværdikæden
- Planlæg
- Forbedre
- Engagere
- Design og overgang
- Anskaf
- Lever og support - Kontinuerlig forbedring
- Trin i modellen for kontinuerlig forbedring- Kontinuerlig forbedring og de vejledende principper - Praksisser
- Resumé
ITIL-ledelsespraksisser
Lektion 05
- Generelle ledelsespraksisser 89
- Arkitekturledelse
- Kontinuerlig forbedring
- Informationssikkerhedsledelse
- Vidensledelse
- Måling og rapportering
- Porteføljeledelse
- Projektledelse
- Relationsledelse
- Risikostyring
- Økonomistyring af tjenester
- Strategiledelse
- Leverandørledelse
- Personale- og talentledelse - Service Management Praksisser
- Tilgængelighedsstyring
- Forretningsanalyse
- Kapacitets- og Performance Management
- Ændringskontrol
- Incident Management
- IT-aktivstyring
- Overvågning og Event Management
- Problemstyring
- Release Management
- Servicekatalogstyring
- Servicekonfigurationsstyring
- Servicekontinuitetsstyring
- Servicedesign
- Service Desk
- Service Level Management
- Serviceanmodningsstyring
- Servicevalidering og -testning - Tekniske ledelsespraksisser
- Udrulningsledelse
- Infrastruktur- og platformshåndtering
- Softwareudvikling og -ledelse
- Generelle ledelsespraksisser 89
Læringsresultater
Når du har afsluttet dette kursus, vil du være i stand til at opnå følgende:
ITIL-praksisser
Kend formålet og de centrale koncepter for 18 ITIL-praksisser og de 7 kernepraksisser
ITIL-principper
Forstå hvordan ITIL-principper kan hjælpe en person med at forstå og anvende serviceledelse i deres organisation
Serviceledelse
Opnå fuld forståelse for Service Management, herunder generelle koncepter, centrale principper og ITIL 4 procesmodeller, som alle er nødvendige for ITIL Foundation eksamen
Værktøjer og teknikker
Forstå hvordan man bruger ITIL-værktøjer og teknikker for at forbedre effektiviteten og kundeoplevelsen, herunder ITIL Service Lifecycle og Service Value System
Effektivitet
Hvordan ITIL bedste praksis-rammeværket anvendes til at øge effektiviteten og den generelle kvalitet af IT-relaterede tjenester, uanset organisationens størrelse, struktur eller industri
ITIL-ekspert
Hvordan man bliver en ITIL-ekspert ved at forstå den nye certificeringssti, herunder ITIL Managing Professional (MP) og ITIL Strategic Leader (SL)
Hvem bør tilmelde sig dette program?
- Personer, der er i begyndelsen af deres rejse inden for serviceledelse
ITSM-ledere og fremtidige ITSM-ledere - Personer, der arbejder inden for andre områder af "IT" (digital, produktudvikling) med stærke forbindelser til servicelevering
- Eksisterende indehavere af ITIL-kvalifikationer, som ønsker at opdatere deres færdigheder
IT-chefer/IT-arkitekter
Systemadministratorer og analytikere
Driftschef, Databaseadministratorer
Procesejere, Praktikere
Serviceleveringsprofessionel, Kvalitetsanalytiker
CIO'er, CTO'er, IT-direktører
Eksamensinformation
Grad og certificering: Online!
Eksamenen vil blive afholdt online, hvilket giver dig den bekvemme mulighed for at skrive eksamen hjemmefra eller på kontoret. Det, vi har brug for, er en computer med internet til eksamen og et webcam (ProctoU). Eksamen er inkluderet i denne ITIL 4 eLearning-pakke.
ITIL 4® Foundation-eksamen
- 1 time (Du får ekstra tid, hvis engelsk ikke er dit modersmål)
- 40 spørgsmål; multiple choice-spørgsmål
- 65% korrekthed er nødvendig for at bestå
- Bøger er ikke tilladt på tidspunktet for prøven
- Når du har bestået eksamenen, vil du modtage et
ITIL 4® Foundation-certifikat fra Peoplecert.
Licensering
og lighedspolitik
Licensering og akkreditering
ITIL®4 Foundation-kurset er akkrediteret af Peoplecert, baseret på Partneraftalen og opfylder akkrediteringskravene.
Lighedspolitik
PeopleCert: PeopleCert tilbyder en særlig hensyntagelsespolitik for eksamensindkvartering. Kandidater, der har brug for særlige foranstaltninger, bør henvise til PeopleCerts vilkår og politikker på PeopleCert Special Considerations Policy.
Ofte stillede spørgsmål
Har du brug for virksomhedsløsninger eller LMS-integration?
Fandt du ikke kurset eller programmet, der ville være til gavn for din virksomhed? Har du brug for LMS-integration? Skriv til os, vi løser alt!