Managing Benefits™ Foundation - Klasselokale (inklusive eksamen)
14.500,00 DKK
- 2 days
Managing Benefits™ giver ledere og udøvere fra forskellige discipliner, der arbejder i forskellige organisationer, generelt anvendelig vejledning, der omfatter principper, praksis og teknikker til fordelshåndtering, som muliggør, at organisationer kan optimere afkastet af deres investeringer i forandring.
Kursusoversigt
Oversigt, Hvad er fordelstyring?
Modul 01
Definerer den anvendte terminologi, hvad der menes med fordele og forvaltning af fordele; gennemgår resultaterne af forandringsinitiativer i forhold til realisering af fordele; kognitive bias, der påvirker forvaltning af fordele; og målene for forvaltning af fordele.
Principper for fordelingsstyring
Modul 02
Drøft de syv muliggørende faktorer eller principper, der repræsenterer det solide fundament for effektiv forvaltning af fordele. De er:
Tilpas fordele efter strategi
Begynd med slutningen for øje
Anvend vellykkede leveringsmetoder
Integrer fordele med præstationsstyring
Administrer fordele ud fra et porteføljeperspektiv
Anvend effektiv styring
Udvikl en værdikultur
Forvaltningen af fordelene ved cyklus
Modul 03
Introducerer Forvaltningscyklussen for fordele, den organisatoriske kontekst, hvori den fungerer, og de bestanddele praksisser, der behandles i de følgende fem moduler. Dette modul adresserer også barriererne for, og de nøgle succeskarakteristika for, praktiske tilgange til forvaltning af fordele. Det giver også et overblik over de førende roller, ansvar og dokumentation inden for forvaltning af fordele.
Fordele ved ledelsespraksis 1 - Identificer og kvantificer
Modul 04
Formålet med denne første øvelse er at lægge grundlaget for en velinformeret analyse af muligheder, investeringsevaluering og prioritering af portefølje. Vi skal diskutere forskellige tilgange til at identificere fordele, herunder workshops til opdagelse af fordele, kortlægning og kundeindsigt samt prognoser for fordele. Ligeledes vil vi behandle typiske problemer der mødes og passende løsninger.
Forvaltning af fordele Praksis 2 - Værdiansættelse og vurdering
Modul 05
Når de er identificeret og kvantificeret, undersøger vi hvorfor organisationer værdsætter fordele i monetære termer; forskellige tilgange til at værdsætte ikke-finansielle fordele i økonomiske termer; de vigtigste tilgange til initiativvurdering omkostnings-nytte, realoptioner, omkostningseffektivitet og multikriterieanalyse; samt rollen for værdistyringsteknikker.
Forvaltning af fordele Praksis 3 - Planlæg
Modul 06
Planlægning omfatter tilgange til validering af fordele; prioritering af fordele; håndtering af pre-transition fasen; valg af fordelmålinger; risiko- og mulighedsstyring af fordele; planlægning af effektiv interessentinddragelse; samt et overblik over de primære dokumenter for forvaltning af fordele på initiativniveau, der anvendes i planlægningen for at realisere fordele, og hvem der forbereder og vedligeholder dem.
Forvaltning af fordele Praksis 4 - Realisér
Modul 07
Fordele sker sjældent; der skal være overgangsstyring; sporing og rapportering, herunder undersøgelser; samt tilgange til effektiv interessentinddragelse for at vinde hjerter og sind og levere den adfærdsændring, som realisering af fordele ofte er afhængig af.
Forvaltning af fordele Praksis 5 - Gennemgang
Modul 08
Den afsluttende øvelse ser på vigtigheden af evaluering som grundlag for læring og løbende forbedring før, under og efter initiativet.
Portefølje-baseret anvendelse af fordelstyring
Modul 09
Adresserer hvorfor portefølje-baseret fordelshåndtering er så vigtig og dens hovedelementer.
Implementering og opretholdelse af fremskridt
Modul 10
Succesfuld forvaltning af fordele er integreret i organisationens kultur. I dette modul ser vi på, hvordan man begynder at implementere forvaltning af fordele og opretholder fremskridt, herunder måling af indvirkning og modenhed.
Eksamensformat
Eksamensinformation
Alle delegerede vil få lov til at deltage i Managing Benefits Foundation-eksamen sidst på eftermiddagen den tredje dag af kurset. Managing Benefits Foundation-eksamen består af følgende:
- 50 multiple choice-spørgsmål
- 40 minutter
- Lukket bog
- Kandidater skal have mindst 25 korrekte svar (50%) for at bestå.
Læringsresultater
Dette grundlæggende kursus sigter mod at sætte deltagerne i stand til at forstå fordelene ved ledelsesprincipper, praksis, teknikker, roller, ansvar og dokumenter. Specifikt at kende og forstå følgende:
Definitioner, anvendelsesområde og målsætninger for fordelshåndtering, barrierer for effektiv praksis og de væsentligste succeskarakteristika
Principper som vellykkede tilgange til fordelstyring er baseret på
Fem praksisser indeholdt i fordelingsstyringscyklussen og relevante teknikker anvendelige for hver praksis
Nøgleelementer i portefølje-baseret fordelstyring
Omfanget af nøgleroller og ansvarsområder for fordelshåndtering og de typiske indhold i den primære dokumentation for fordelshåndtering
De forskellige tilgange til implementering og faktorerne, der skal tages i betragtning for at opretholde fremskridt
Hvem bør tilmelde sig dette program?
Forandringsledere (f.eks. hovedansvarlige ejere og direktører for forandring)
Forandringsinitiativtagere (f.eks. strategiske planlæggere og politiske ledere)
Skift vurderingsmænd og evaluatorer (f.eks. udviklere af forretningscases og projektvurderere)
Forandringsimplementører og -facilitatorer (f.eks. portefølje-, program- og projektledere)
Ændring af supportpersonale (f.eks. portefølje-, program- og projektledere)
Forretningscaseforfattere og projektvurderingsansvarlige
Har du brug for virksomhedsløsninger eller LMS-integration?
Fandt du ikke kurset eller programmet, der ville være til gavn for din virksomhed? Har du brug for LMS-integration? Skriv til os, vi løser alt!