Managing Benefits™ Foundation & Practitioner - Klasselokale
22.500,00 DKK
- 4 days
Managing Benefits™ giver ledere og udøvere fra forskellige discipliner, der arbejder i forskellige organisationer, generelt anvendelig vejledning, der omfatter principper, praksisser og teknikker til fordelshåndtering, som gør det muligt for organisationer at optimere afkastet af deres investeringer i forandring.
Kursus Tidsplan Grundlag
Oversigt, Hvad er fordelstyring
Lektion 01
Definerer den anvendte terminologi, hvad der menes med fordele og forvaltning af fordele; gennemgår resultaterne af forandringsinitiativer i forhold til realisering af fordele; kognitive bias, der påvirker forvaltning af fordele; og målene for forvaltning af fordele.
Principper for fordelingsstyring
Lektion 02
Drøft de syv muliggørende faktorer eller principper, der repræsenterer det solide fundament for effektiv forvaltning af fordele. De er:
Afstem fordele med strategi
Begynd med slutningen for øje
Anvend vellykkede leveringsmetoder
Integrer fordele med præstationsstyring
Administrer fordele fra et porteføljeperspektiv
Anvend effektiv styring
Udvikl en værdikultur
Forvaltningen af fordelene ved cyklussen
Lektion 03
Introducerer Forvaltningscyklussen for fordele, den organisatoriske kontekst, hvori den fungerer, og de enkelte praksisser, der behandles i de følgende fem moduler. Dette modul adresserer også barriererne for, og de nøgleegenskaber, der kendetegner succes, for praktiske tilgange til forvaltning af fordele. Det giver også et overblik over de førende roller, ansvar og dokumentation inden for forvaltning af fordele.
Forvaltning af fordele Praksis 1 - Identificer og kvantificer
Lektion 04
Målet med denne første øvelse er at lægge grundlaget for en velinformeret analyse af muligheder, investeringsevaluering og prioritering af portefølje. Vi skal diskutere forskellige tilgange til at identificere fordele, herunder workshops til opdagelse af fordele, kortlægning og kundeindsigt samt prognoser for fordele. Ligeledes vil vi behandle typiske problemer der mødes og passende løsninger.
Forvaltning af fordele Praksis 2 - Værdiansættelse og vurdering
Lektion 05
Når de er identificeret og kvantificeret, undersøger vi hvorfor organisationer værdsætter fordele i monetære termer; forskellige tilgange til at værdsætte ikke-finansielle fordele i økonomiske termer; de primære tilgange til initiativvurdering omkostnings-nytte, realoptioner, omkostningseffektivitet og multikriterieanalyse; samt værdistyringsteknikkers rolle.
Forvaltning af fordele Praksis 3 - Planlæg
Lektion 06
Planlægning omfatter tilgange til validering af fordele; prioritering af fordele; håndtering af pre-transition fasen; valg af fordelmålinger; risiko- og mulighedsstyring af fordele; planlægning af effektiv interessentinddragelse; samt et overblik over de primære dokumenter for forvaltning af fordele på initiativniveau, der anvendes i planlægningen for at realisere fordelene, og hvem der forbereder og vedligeholder dem.
Forvaltningspraksis for fordele 4 - Realisér
Lektion 07
Fordele sker sjældent; der skal være overgangsstyring; sporing og rapportering, herunder undersøgelser; samt tilgange til effektiv interessentinddragelse for at vinde hjerter og sind og levere den adfærdsændring, som realiseringen af fordelene ofte afhænger af.
Forvaltning af fordele Praksis 5 - Gennemgang
Lektion 08
Den afsluttende øvelse ser på vigtigheden af evaluering som grundlag for læring og løbende forbedring før, under og efter initiativet.
Portefølje-baseret anvendelse af fordelstyring
Lektion 09
Adresserer hvorfor portefølje-baseret fordelshåndtering er så vigtig og dens primære elementer.
Implementering og opretholdelse af fremskridt
Lektion 10
Succesfuld forvaltning af fordele er integreret i organisationens kultur. I dette modul ser vi på, hvordan man begynder at implementere forvaltning af fordele og opretholder fremskridt, herunder måling af indvirkning og modenhed.
Kursus Tidsplan Praktiker
Praktiker Eksamens Oversigt
Lektion 01
Forklarer formatet og det forventede indhold af eksamen. Ved at arbejde i gruppe præsenterer og diskuterer vi typiske spørgsmål i hver mulig stil.
Principper for fordelingsstyring
Lektion 02
Drøft anvendelsen af de syv muliggørende faktorer eller principper, der repræsenterer det solide fundament for effektiv forvaltning af fordele. De er:
Afstem fordele med strategi
Begynd med slutningen for øje
Anvend vellykkede leveringsmetoder
Integrer fordele med præstationsstyring
Administrer fordele fra et porteføljeperspektiv
Anvend effektiv styring
Udvikl en værdikultur
Fordele ved ledelsespraksis 1 - Identificer og kvantificer
Lektion 03
Målet med denne første øvelse er at lægge grundlaget for en velinformeret analyse af muligheder, investeringsevaluering og prioritering af portefølje. Vi skal diskutere forskellige tilgange til at identificere fordele, herunder workshops til opdagelse af fordele, kortlægning og kundeindsigt samt prognosticering af fordele. Ligeledes vil vi behandle typiske problemer der mødes og passende løsninger.
Forvaltning af fordele 2 - Værdi og vurdering
Lektion 04
Når de er identificeret og kvantificeret, undersøger vi hvorfor organisationer værdsætter fordele i monetære termer; forskellige tilgange til at værdsætte ikke-finansielle fordele i økonomiske termer; de primære tilgangsmetoder til initiativvurdering omkostnings-nytte, realoptioner, omkostningseffektivitet og multikriterieanalyse; samt værdistyringsteknikkers rolle.
Her skal vi udføre praktiske øvelser for at tjekke vores forståelse af anvendelsen af de forskellige metoder.
Forvaltning af fordele Praksis 3 - Planlægning
Lektion 05
Vi vil tale om de forskellige roller, ansvarsområder og den nødvendige dokumentation i et sundt forvaltningsmiljø for goder.
Forvaltning af fordele Praksis 4 - Realisér
Lektion 06
Fordele sker sjældent; der skal være overgangsstyring; sporing og rapportering, herunder undersøgelser; samt metoder til effektiv interessentinddragelse for at vinde hjerter og sind og levere den adfærdsændring, som realiseringen af fordelene ofte er afhængig af.
Forvaltning af fordele Praksis 5 - Gennemgang
Lektion 07
Den afsluttende øvelse ser på vigtigheden af evaluering som grundlag for læring og løbende forbedring før, under og efter initiativet.
Portefølje-baseret anvendelse af fordelstyring
Lektion 09
Adresserer hvorfor portefølje-baseret fordelshåndtering er så vigtig og dens primære elementer. Porteføljen er en permanent funktion inden for organisationer og håndterer fordele før og efter forandringsinitiativer samt deres individuelle og kollektive præstation.
Implementering og opretholdelse af fremskridt
Lektion 09
Planlægning dækker tilgange til validering af fordele; prioritering af fordele; håndtering af pre-transition fasen; valg af fordelmålinger; risiko- og mulighedsstyring af fordele; planlægning af effektiv interessentinddragelse; samt et overblik over den primære dokumentation for forvaltning af fordele på initiativniveau, der anvendes i planlægningen for realisering af fordele, og hvem der forbereder og vedligeholder dem. Vi skal diskutere de forskellige roller, ansvar og dokumentation, der kræves for et sundt miljø for forvaltning af fordele.
Læringsresultater på grundniveau
Dette grundlæggende kursus sigter mod at sætte deltagerne i stand til at forstå fordelene ved ledelsesprincipper, praksis, teknikker, roller, ansvar og dokumenter. Specifikt at kende og forstå følgende:
Definitioner, anvendelsesområde og målsætninger for fordelshåndtering, barrierer for dens effektive praksis og de væsentligste succeskarakteristika
Principperne som vellykkede tilgange til fordelstyring er baseret på
Fem praksisser indeholdt i Forvaltning af Fordeles Cyklus og relevante teknikker anvendelige for hver praksis
Nøgleelementer i portefølje-baseret fordelstyring
Omfanget af nøgleroller og ansvarsområder for fordelshåndtering samt de typiske indhold i den primære dokumentation for fordelshåndtering
De forskellige tilgange til implementering og faktorer, der skal tages i betragtning for at opretholde fremskridt
Læringsresultater på udøverniveau
Dette Practitioner-niveau kursus sigter mod at sætte deltagerne i stand til at anvende og forstå, hvordan man tilpasser Managing Benefits effektivt. Specifikt bør kandidaterne kunne demonstrere deres evne til:
Planlæg implementeringen af fordelshåndtering, vælg passende strategier for at opretholde og måle fremskridt
Vælg og tilpas principperne, praksisserne og teknikkerne så de passer til forskellige organisatoriske sammenhænge
Anvend aktiviteter, der bør udføres i hver af praksisserne i Forvaltning af Fordeles Cyklus sammen med ansvarsområder og ansvar for hver af de definerede roller
Vurder eksempler på forvaltning af fordelinformation (dokumenter)
Analyser de løsninger, der er vedtaget i forbindelse med et givent scenarie
Kursusdetaljer
Det du skal vide
Forberedende læsning og forberedelse til kurset:
Grunddelen vil tage 2 dage og practitioner-delen 2 dage. Deltageren vil modtage et for-kursus læsemateriale, inklusiv en kopi af den officielle Managing Benefits manual, cirka to uger før kursusstart.
Yderligere arbejde vil være nødvendigt om aftenen med konsolideringslæsning og en prøveeksamen. Dette aftenarbejde er en integreret del af kurset, og deltagerne bør forvente at bruge 2 timer hver aften på disse aktiviteter.
Akkrediteringer og eksamener:
Alle delegerede vil få lov til at deltage i Managing Benefits Foundation-eksamen sidst på eftermiddagen den tredje dag af kurset. Managing Benefits Foundation-eksamen består af følgende:
- 50 multiple choice-spørgsmål
- 40 minutter
- Lukket bog
- Kandidater skal have mindst 25 korrekte svar (50%) for at bestå.
Hvem bør tilmelde sig dette program?
Målgruppen omfatter alle dem, der har en rolle i at sikre den bedste anvendelse af midler ved at maksimere fordelene, der opnås fra forandringsinitiativer. Denne tværfaglige gruppe inkluderer:
Forandringsledere (f.eks. hovedansvarlige ejere og direktører for forandring)
Forandringsinitiatorer (f.eks. strategiske planlæggere og politiske ledere)
Skift vurderingsmænd og evaluatorer (f.eks. udviklere af forretningscases og projektvurderingsfolk).
Forandringsimplementører/-muliggørere (f.eks. portefølje-, program- & projektledere)
Ændringsstøttepersonale (f.eks. portefølje-, program- & projektledelseskontor)
Forretningscaseforfattere og projektvurderingsfolk
Har du brug for virksomhedsløsninger eller LMS-integration?
Fandt du ikke kurset eller programmet, der ville være til gavn for din virksomhed? Har du brug for LMS-integration? Skriv til os, vi løser alt!