Lean IT Foundation Premium - eLearning (eksamen inkluderet)
5.500,00 DKK
Lean IT hjælper IT-organisationer med at sikre, at de tilbyder deres kunder de bedst mulige tjenester. Ved at forstå kundeværdi, de processer der leverer denne værdi, måden at styre præstationer på, måden at organisere sig på, samt den nødvendige holdning og adfærd, bliver IT-organisationer hjulpet til at udvikle en kontinuerlig forbedringstankegang. Lean IT komplementerer alle andre bedste praksismetoder.
Lean-principper
er bekymrede over følgende:
- Øge kundeværdien.
- Eliminering af spild (arbejde, der ikke tilføjer værdi).
- Ledelse som en facilitator.
- Inddragelsen af alle medarbejdere.
- Kontinuerlig forbedring.
- Bevar værdi med mindre arbejde.
Kursus tidsplan
Introduktion til Lean
Lektion 01
Kunde
Lektion 02
Proces
Lektion 03
Ydeevne
Lektion 04
Lean Organisation
Lektion 05
Adfærd og holdning
Lektion 06
Problemløsning
Lektion 07
Eksamensformat
Eksamensinformation
Eksamenen vil blive afholdt online! Vi har brug for en computer med internet til eksamenen og et webcam (ProctorU). Eksamener er inkluderet i denne eLearning-pakke. Meget fleksibelt!
Eksamensformat:
- Flervalg
- 40 spørgsmål pr. prøve
- 26 point kræves for at bestå (ud af 40 mulige) - 65%
- 60 minutters varighed
- Lukket bog
Læringsresultater
Ved afslutningen af dette Lean IT Foundation Premium eLearning-kursus vil du være i stand til at:
Principper for Lean IT
Anvend principperne for Lean IT-praksis for at give nødvendigt indblik i forretningstjenester og understøtte IT-aktiver, medarbejdere og processer.
Lean IT-analyseværktøjer
Anvend flere Lean IT-analyseværktøjer og forstå anvendelsen af Lean IT-filosofien i et IT-miljø.
Øg kundetilfredsheden
Giv indsigt i kundeoplevelsen og identificer årsagen til problemer for at øge kundetilfredsheden.
Tilpas forretningstjenester
Afstem forretningstjenester med IT for at evaluere en løsning til servicelevering og identificere og reducere aktiviteter, der ikke tilføjer værdi.
Strømlinjeforme processer
Forenkle og automatisere overholdelsesprocesser for at mindske omkostninger og risiko.
Forbedrer smidighed, servicekvalitet og effektivitet
Gør det muligt for en organisation at opnå operationel ekspertise gennem forbedret smidighed, servicekvalitet og effektivitet.
Værdiorienteret kultur
Opbyg en kunde- og værdiorienteret kultur, hvor medarbejdere engagerer sig i Lean IT-processer.
Optimer IT-driften
Optimer IT-drift og processer, der understøtter kritiske forretningsapplikationer og -tjenester.
Problemløsning
Implementer en grundig problemløsningsproces for at opnå fremragende strategisk og økonomisk værdi.
Lean-filosofien
Principperne bag Lean-filosofien
Kundeværdi
Betydningen af at forstå og levere kundeværdi
Lean & Processer
Den måde Lean betragter processer og spildet i dem på
Præstation
Hvordan man måler præstation og de kritiske determinanter for præstation.
Lean & Management-værktøjer
Hvad de organisatoriske krav er, når man implementerer Lean, herunder værktøjer til visuel styring.
DMAIC-problemløsningsmodellen.
DMAIC-problemløsningsmodellen.
Vigtige funktioner
Adgangsvarighed
120 dages adgang til platformen
12 lektioner
(3,5 timers lyd og dias forudindspillet af en akkrediteret lærer)
Downloadbar PDF
dokumenter med detaljeret indhold for hver lektion
En officiel prøveeksamen
Eksamenen vil blive afholdt online! Vi har brug for en computer med internet til eksamen og et webcam (ProctorU). Eksamener er inkluderet i denne eLearning-pakke.
Har du brug for virksomhedsløsninger eller LMS-integration?
Fandt du ikke kurset eller programmet, der ville være til gavn for din virksomhed? Har du brug for LMS-integration? Skriv til os, vi løser alt!