ITIL®4 Strategist: Direct, Plan and Improve (DPI) - Klasselokale (eksamen inkluderet)
14.500,00 DKK
- 2 days
ITIL® 4 Strategist: Direct, Plan & Improve giver it-professionelle de praktiske færdigheder, der kræves for at skabe en »lærende og forbedrende« it-organisation med et stærkt og effektivt strategisk fokus. Modulet dækker indvirkningen og effekten af Agile og Lean arbejdsmetoder, og hvordan de kan udnyttes til en organisations fordel. Det giver en praktisk og strategisk metode til at planlægge og implementere løbende forbedringer med den nødvendige smidighed. ITIL® 4 Strategist: Direct, Plan & Improve, der tilbydes af AVC, er akkrediteret af PeopleCert på vegne af AXELOS, baseret på partneraftaler og opfylder akkrediteringskravene.
Kursusoversigt
Kursusintroduktion
Kursus 01
Grundlæggende begreber inden for DPI
Kursus 02
- 2.01 Centrale begreber inden for Direkte, Planlæg og Forbedre (DPI)
- 2.02 Retning
- 2.03 Politikker og retningslinjer
- 2.04 Risici og kontrolforanstaltninger
- 2.05 Planlægning
- 2.06 Forbedring
- 2.07 Governance, Compliance og Ledelse
- 2.08 Anvendelse af de vejledende principper
- 2.09 Driftsmodel
- 2.10 Værdi, resultater, omkostninger og risici
- 2.11 Vigtigste pointer
Grundlæggende principper og metoder for styring og planlægning
Kursus 03
- 3.01 Grundlæggende principper og metoder for styring og planlægning
- 3.02 Strategi og kaskade af mål og krav
- 3.03 Definer effektive politikker, kontrolforanstaltninger og retningslinjer
- 3.04 Effektive kontroller
- 3,05 Effektive retningslinjer
- 3.06 Beslutningstagning på det rette niveau
- 3.07 Vigtigste pointer
Governance, risiko og overholdelse
Kursus 04
- 4.01 Governance, risikostyring og overholdelse af regler
- 4.02 Strukturer og metoder til beslutningstagning
- 4.03 Styring af tjenesteudbyder
- 4.04 Rolle- og risikostyring
- 4.05 Vigtigste pointer
Kontinuerlig forbedring
Kursus 05
- 5.01 Løbende forbedring
- 5.02 Kultur for løbende forbedring
- 5.03 Løbende forbedring i organisationen
- 5.04 Modellen for løbende forbedring
- 5.05 Trin Et: Hvad er visionen?
- 5.06 Trin to: Hvor er vi nu?
- 5.07 Trin tre: Hvor vil vi gerne være?
- 5.08 Trin Fire: Hvordan kommer vi derhen?
- 5.09 Oprettelse af en handlingsplan
- 5.10 Trin Fem: Tag handling?
- 5.11 Trin Seks: Er Vi Kommet Frem?
- 5.12 Trin Syv: Hvordan holder vi momentummet i gang?
- 5.13 Måling og rapportering i løbende forbedring
- 5.14 Vurderinger
- 5.15 Gap-analyse
- 5.16 SWOT-analyse
- 5.17 Analyse af forandringsparathed
- 5.18 Analyse af kunde- eller brugertilfredshed
- 5.19 SLA Opnåelsesanalyse
- 5.20 Benchmarking
- 5.21 Modenhedsvurdering
- 5.22 Forretningscase
- 5.23 Opbygning af en forretningscase
- 5.24 Kommunikation og argumentation for en forretningscase
- 5.25 Vigtige pointer
Kommunikation og forandringsledelse i organisationer
Kursus 06
- 6.01 Kommunikation og forandringsledelse i organisationer
- 6.02 Kommunikationsprincipper
- 6.03 Kommunikation er en tovejsproces
- 6.04 Vi kommunikerer hele tiden
- 6.05 Timing og hyppighed betyder noget
- 6.06 Ingen enkelt kommunikationsmetode virker for alle
- 6.07 Beskeden er i mediet
- 6.08 Kommunikationsmetoder og medier
- 6.09 Eksempler på kommunikationsmetoder
- 6.10 Definition og etablering af feedbackkanaler
- 6.11 Identifikation og kommunikation med interessenter
- 6.12 Interessentkortlægning
- 6.13 Forståelse af interessenter
- 6.14 Grundlæggende om forandringsledelse i organisationer (OCM)
- 6.15 Essentials for vellykket forbedring
- 6.16 OCM Gennem Retning, Planlægning og Forbedring
- 6.17 Etablering af effektive grænseflader på tværs af værdikæden
- 6.18 Vigtigste pointer
Måling og rapportering
Kursus 07
- 7.01 Måling og rapportering
- 7.02 Grundlæggende om måling og rapportering
- 7.03 Nøglebegreber inden for måling og rapportering
- 7.04 Definition og anvendelse af målinger og rapportering
- 7.05 Grunde til at måle
- 7.06 Typer af målinger
- 7.07 Forholdet mellem målinger og adfærd
- 7.08 Målekaskader og hierarkier
- 7.09 Balanceret Scorecard
- 7.10 Succesfaktorer og nøglepræstationsindikatorer
- 7.11 Vigtigste pointer
Værdistrømme og praksisser
Kursus 08
- 8.01 Værdistrømme og praksisser
- 8.02 Værdistrømskortlægning
- 8.03 Udvikling af et værdistrømskort
- 8.04 Affaldstyper
- 8.05 Øgning af detaljeringsgraden i værdistrømskort
- 8.06 Procesmålinger
- 8.07 Målinger og de fire dimensioner
- 8.08 Målinger af værdistrøm og processer
- 8.09 Procesmålinger
- 8.10 Værdistrøm og processer i SVS
- 8.11 Forholdet mellem værdistrømme og praksisser
- 8.12 Forholdet mellem værdistrømme og processer
- 8.13 Design af en arbejdsgang
- 8.14 Arbejdsprocesmålinger
- 8.15 Vigtigste pointer
Læringsresultater
Ved afslutningen af dette ITIL4 Strategist: (DPI) klasseværelseskursus vil du være i stand til at:
Nøglebegreber
Forstå de centrale begreber i Direct, Plan & Improve. Opdag, hvordan du bruger de vigtigste principper og praksisser for løbende forbedringer til enhver form for forbedring.
Måling og rapportering
Forstå, hvordan man bruger de vigtigste principper og praksisser for måling og rapportering i ledelse, planlægning og forbedring.
Lean og Agile
Lær, hvordan Lean og Agile arbejdsmetoder kan bruges til en organisations fordel. Lær, hvordan du kontrollerer, planlægger og forbedrer værdistrømme og praksis.
Service Value System (SVS).
Forstå den rolle, som Governance, Risk and Compliance (GRC) spiller, og hvordan man integrerer det med Service Value System (SVS).
Vigtige funktioner
Sprog
Kursus og materiale er på engelsk
2-dages online klasselokale
Akkrediteret kursus med en autoriseret ITIL® 4 DPI-træner
Arbejdsmetoder
Multimediepræsentationer, gruppeøvelser og diskussioner, praktiske workshops, casestudier og praktiske tests.
Materiale
Licenseret kursusmateriale
Certificering
ITIL® 4 Strategist: Direct, Plan & Improve certifikat for gennemført kursus
Eksamen
Officiel online eksamenskupon inkluderet, gyldig i 12 måneder
Hvem bør tilmelde sig dette program?
Dette ITIL Strategist-kursus henvender sig til it-ledere og -chefer på alle organisatoriske niveauer, som er i gang med at opnå enten ITIL Managing Professional (MP) eller ITIL Strategic Leader (SL), eller som er involveret i udformningen af it-retning og -strategi. Det er dog en forudsætning, at kandidaten har bestået ITIL 4 Foundation-eksamen ellerdeltaget i et akkrediteret træningskursus for dette modul.
IT-ledere
ITSM-ledere
ITSM-udøvere, der styrer IT-understøttede produkter og tjenester
Eksisterende ITIL-kvalifikationsindehavere, der ønsker at udvide deres viden
ITIL Managing Professionals (MP)
ITIL Strategisk Leder (SL)
Information om eksamen
Eksamen og certificering: Online!
Eksamen foregår online, hvilket giver dig mulighed for at tage eksamen hjemme eller på kontoret. Det, vi har brug for, er en computer med internet til eksamen og webcam (ProctorU). Eksamen er inkluderet i denne pakke.
Certificeringseksamen
- Navn på eksamen: ITIL® 4 Strategist: Direct, Plan & Improve
- Sprog for eksamen: Engelsk
- Format: Multiple Choice-spørgsmål - online
- Antal spørgsmål: 40
- Bestået resultat: 28 point kræves for bestået resultat (ud af 40 mulige) - 70%.
- Varighed: 90 minutter
Licensering og akkreditering
ITIL® 4 Strategist: Direct, Plan & Improve udbudt af Advised Skills Ltd er akkrediteret af PeopleCert, på vegne af AXELOS, baseret på partneraftaler og opfylder akkrediteringskravene.
Har du brug for virksomhedsløsninger eller LMS-integration?
Fandt du ikke kurset eller programmet, der ville være til gavn for din virksomhed? Har du brug for LMS-integration? Skriv til os, vi løser alt!