Fejr helligdage med 10% rabat på alle kurser med koden "AVCFOREVER10". Sikre dig nu før prisændringerne i 2025!

ITIL®4 Foundation - eLearning (inklusive eksamen)

6.500,00 DKK

  • 14 hours
eLearning

AVC's ITIL® 4 Foundation er den mest anerkendte foundation-niveau ITIL-certificering tilgængelig for IT-professionelle. Den nyligt opdaterede ITIL-vejledning vil blive kaldt ITIL 4, hvilket afspejler den nye versions rolle i at understøtte enkeltpersoner og organisationer i løbet af den fjerde industrielle revolution. ITIL 4 Foundation-kurset er designet til at introducere studerende til styringen af moderne IT-aktiverede tjenester og de grundlæggende begreber inden for tjenestearkitektur. Dette kursus giver eleverne en forståelse af ITIL 4, herunder fælles sprog og nøglebegreber, tjenestens livscyklus, hvordan livscyklusfaserne er forbundet, de involverede processer og de bedste praksisser for at forbedre deres arbejde og arbejdet i deres organisation. Kurserne på denne side udbydes i samarbejde med iLEARN (ATO/Affiliate of AXELOS Limited).

Vigtige funktioner

Sprog

Kurset er tilgængeligt på engelsk og fransk

Adgang til kurset

120 dages adgang til e-læringsplatformen når som helst (selvstudie)

Materialer

PDF-dokumenter, der kan downloades, med detaljeret indhold (slides, forklaringer) til hver lektion.

e-bog

Den officielle ITIL4-håndbog

Øvelser og løsninger

med online eksamenssimulator

Online support

Fuld online support fra en af vores ITIL-eksperter

Officiel eksamen

ITIL 4® Foundation online eksamen & certificering

Hero

Om ITIL 4®

ITIL 4 er utvivlsomt den mest berømte og succesfulde ramme for IT Service Management. ITIL Foundation (ITIL 4 Foundation Edition) er en ITIL-certificering, der introducerer deltagerne til Service Value System (SVS), som beskriver, hvordan alle komponenter og aktiviteter i organisationen arbejder sammen som et system for at muliggøre værdiskabelse, når der leveres tjenester (normalt it-tjenester, men ikke begrænset til). ITIL SVS understøtter mange måder at arbejde på, såsom Agile, DevOps og Lean samt traditionel proces- og projektstyring, med en fleksibel værdiorienteret driftsmodel, i sidste ende en end-to-end-model til oprettelse, levering og løbende forbedring af teknologibaserede produkter og tjenester.

ITIL 4®-træningsprogram
ITIL 4 gør det muligt for it-teams at fortsætte deres vigtige rolle i den moderne forretningsstrategi. Den udvider tidligere versioner, understøtter eksisterende investeringer i ITIL 4 og giver en digital driftsmodel med fuld service til levering og drift af teknologibaserede produkter og tjenester. Det betyder, at ITIL 4 understøtter nye teknologier som robotteknologi og kunstig intelligens ved at tilbyde mere praktisk og fleksibel support, efterhånden som teknologien udvikler sig.

ITIL Foundation-kurset (ITIL 4 Foundation Edition) giver deltagerne en omfattende introduktion til ITIL's kernekoncepter. Det hjælper dig med at forstå ITIL-principperne og viser, hvordan de kan forbedre den enkeltes arbejde og organisationens arbejde.

Kursus tidsplan

Hero
  1. Introduktion til serviceledelse og ITIL

    Lektion 01

    1. Serviceledelse i den moderne verden
    2. Om ITIL 4
    3. Strukturen og fordelene ved ITIL 4-frameworket
      - ITIL SVS
      - De fire dimensioners model
  2. Grundlæggende begreber inden for serviceledelse

    Lektion 02

    1. Værdi og værdiskabelse i fællesskab
      - Værdiskabelse i fællesskab
    2. Organisationer, tjenesteudbydere, tjenestebrugere og andre interessenter
      - Tjenesteudbydere
      - Tjenestebrugere
      - Andre interessenter
    3. Produkter og Tjenester
      - Konfigurering af Ressourcer til Værdiskabelse
      - Serviceydelser
    4. Serviceforhold
      - Serviceforholdsmodellen
    5. Værdi: Resultater, Omkostninger og Risici
      - Resultater
      - Omkostninger
      - Risici
      - Nytteværdi og Garanti
    6. Resumé
  3. De fire dimensioner af serviceledelse

    Lektion 03

    1. Organisationer og mennesker
    2. Information og teknologi
    3. Partnere og leverandører
    4. Værdistrømme og processer
      - Værdistrømme til serviceledelse
      - Processer
    5. Eksterne faktorer
    6. Resumé
  4. ITIL Serviceværdisystem

    Lektion 04

    1. Oversigt over serviceværdisystemet
    2. Mulighed, Efterspørgsel og Værdi
    3. De vejledende principper i ITIL
      - Fokuser på værdi
      - Start hvor du er
      - Skrid fremad iterativt med feedback
      - Samarbejd og frem promover synlighed
      - Tænk og arbejd helhedsorienteret
      - Hold det simpelt og praktisk
      - Optimer og automatiser
      - Principinteraktion
    4. Styring
      - Styrende organer og governance
      - Governance i SVS
      - Serviceværdikæden
      - Planlæg
      - Forbedre
      - Engagere
      - Design og overgang
      - Anskaf
      - Lever og support
    5. Løbende forbedring
      - Trin i modellen for løbende forbedring- Løbende forbedring og de vejledende principper
    6. Praksisser
    7. Resumé
  5. ITIL-ledelsespraksisser

    Lektion 05

    1. Generelle ledelsespraksisser 89
      - Arkitekturledelse
      - Løbende forbedring
      - Informationssikkerhedsledelse
      - Vidensledelse
      - Måling og rapportering
      - Porteføljeledelse
      - Projektledelse
      - Relationsledelse
      - Risikostyring
      - Økonomistyring af tjenester
      - Strategiledelse
      - Leverandørledelse
      - Talent- og arbejdsstyrkeledelse
    2. Service Management Praksisser
      - Tilgængelighedsstyring
      - Forretningsanalyse
      - Kapacitets- og Ydelsesstyring
      - Ændringskontrol
      - Hændelsesstyring
      - IT-aktivstyring
      - Overvågning og Eventstyring
      - Problemstyring
      - Release Management
      - Servicekatalogstyring
      - Servicekonfigurationsstyring
      - Servicekontinuitetsstyring
      - Servicedesign
      - Service Desk
      - Service Level Management
      - Serviceanmodningsstyring
      - Servicevalidering og -testning
    3. Tekniske ledelsespraksisser
      - Udrulningsledelse
      - Infrastruktur- og platformshåndtering
      - Softwareudvikling og -ledelse

Læringsresultater

Når du har afsluttet dette kursus, vil du være i stand til at opnå følgende:

ITIL-principper

Forstå hvordan ITIL-principper kan hjælpe en person med at forstå og anvende serviceledelse i deres organisation

ITIL-praksisser

Kend formålet med og nøglebegreberne i 18 ITIL-praksisser og de 7 kernepraksisser

Serviceledelse

Opnå fuld forståelse for Service Management, herunder generelle begreber, nøgleprincipper og ITIL 4 procesmodeller, som alle er nødvendige for ITIL Foundation eksamen

Værktøjer og teknikker

Forstå hvordan man bruger ITIL-værktøjer og teknikker for at forbedre effektiviteten og kundeoplevelsen herunder ITIL's servicelivscyklus og serviceværdisystem

Effektivitet

Hvordan ITIL's best practice-rammeværk bruges til at øge effektiviteten og den overordnede kvalitet af IT-relaterede services, uanset organisationens størrelse, struktur eller branche.

ITIL-ekspert

Hvordan man bliver ITIL-ekspert ved at forstå den nye certificeringsvej, herunder ITIL Managing Professional (MP) og ITIL Strategic Leader (SL).

ITIL certification

Hvem bør tilmelde sig dette program?

  • Folk, der er i begyndelsen af deres rejse inden for service management
    ITSM-ledere og fremtidige ITSM-ledere
  • Folk, der arbejder inden for andre områder af »IT« (digital, produkt, udvikling) med stærke forbindelser til servicelevering
  • Eksisterende indehavere af ITIL-kvalifikationer, som ønsker at opdatere deres færdigheder

IT-chefer/IT-arkitekter

Systemadministratorer og analytikere

Operationschef, Databaseadministratorer

Procesejere, Praktikere

Serviceleveringsprofessionel, Kvalitetsanalytiker

CIO'er, CTO'er, IT-direktører

Start kursus nu

Information om eksamen

Grad og certificering: Online!

Eksamen foregår online, så du kan vælge at tage den hjemme eller på kontoret. Det, vi har brug for, er en computer med internet til eksamen og et webcam (ProctoU). Eksamen er inkluderet i denne ITIL 4 eLearning-pakke.

ITIL 4® Foundation-eksamen

  • 1 time (Du får ekstra, hvis engelsk ikke er dit modersmål)
  • 40 spørgsmål; multiple choice-spørgsmål
  • 65% rigtige er påkrævet for at bestå
  • Bøger er ikke tilladt under testen
  • Når du har bestået eksamen, modtager du et ITIL 4® Foundation-certifikat fra Peoplecert.

Ofte stillede spørgsmål

Har du brug for virksomhedsløsninger eller LMS-integration?

Fandt du ikke kurset eller programmet, der ville være til gavn for din virksomhed? Har du brug for LMS-integration? Skriv til os, vi løser alt!

;