ITIL®4 Foundation - eLearning (inklusive eksamen)
6.500,00 DKK
- 14 hours
AVC's ITIL® 4 Foundation er den mest anerkendte foundation-niveau ITIL-certificering tilgængelig for IT-professionelle. Den nyligt opdaterede ITIL-vejledning vil blive kaldt ITIL 4, hvilket afspejler den nye versions rolle i at understøtte enkeltpersoner og organisationer i løbet af den fjerde industrielle revolution. ITIL 4 Foundation-kurset er designet til at introducere studerende til styringen af moderne IT-aktiverede tjenester og de grundlæggende begreber inden for tjenestearkitektur. Dette kursus giver eleverne en forståelse af ITIL 4, herunder fælles sprog og nøglebegreber, tjenestens livscyklus, hvordan livscyklusfaserne er forbundet, de involverede processer og de bedste praksisser for at forbedre deres arbejde og arbejdet i deres organisation. Kurserne på denne side udbydes i samarbejde med iLEARN (ATO/Affiliate of AXELOS Limited).
Vigtige funktioner
Sprog
Kurset er tilgængeligt på engelsk og fransk
Adgang til kurset
120 dages adgang til e-læringsplatformen når som helst (selvstudie)
Materialer
PDF-dokumenter, der kan downloades, med detaljeret indhold (slides, forklaringer) til hver lektion.
e-bog
Den officielle ITIL4-håndbog
Øvelser og løsninger
med online eksamenssimulator
Online support
Fuld online support fra en af vores ITIL-eksperter
Officiel eksamen
ITIL 4® Foundation online eksamen & certificering
Om ITIL 4®
ITIL 4 er utvivlsomt den mest berømte og succesfulde ramme for IT Service Management. ITIL Foundation (ITIL 4 Foundation Edition) er en ITIL-certificering, der introducerer deltagerne til Service Value System (SVS), som beskriver, hvordan alle komponenter og aktiviteter i organisationen arbejder sammen som et system for at muliggøre værdiskabelse, når der leveres tjenester (normalt it-tjenester, men ikke begrænset til). ITIL SVS understøtter mange måder at arbejde på, såsom Agile, DevOps og Lean samt traditionel proces- og projektstyring, med en fleksibel værdiorienteret driftsmodel, i sidste ende en end-to-end-model til oprettelse, levering og løbende forbedring af teknologibaserede produkter og tjenester.
ITIL 4®-træningsprogram
ITIL 4 gør det muligt for it-teams at fortsætte deres vigtige rolle i den moderne forretningsstrategi. Den udvider tidligere versioner, understøtter eksisterende investeringer i ITIL 4 og giver en digital driftsmodel med fuld service til levering og drift af teknologibaserede produkter og tjenester. Det betyder, at ITIL 4 understøtter nye teknologier som robotteknologi og kunstig intelligens ved at tilbyde mere praktisk og fleksibel support, efterhånden som teknologien udvikler sig.
ITIL Foundation-kurset (ITIL 4 Foundation Edition) giver deltagerne en omfattende introduktion til ITIL's kernekoncepter. Det hjælper dig med at forstå ITIL-principperne og viser, hvordan de kan forbedre den enkeltes arbejde og organisationens arbejde.
Kursus tidsplan
Introduktion til serviceledelse og ITIL
Lektion 01
- Serviceledelse i den moderne verden
- Om ITIL 4
- Strukturen og fordelene ved ITIL 4-frameworket
- ITIL SVS
- De fire dimensioners model
Grundlæggende begreber inden for serviceledelse
Lektion 02
- Værdi og værdiskabelse i fællesskab
- Værdiskabelse i fællesskab - Organisationer, tjenesteudbydere, tjenestebrugere og andre interessenter
- Tjenesteudbydere
- Tjenestebrugere
- Andre interessenter - Produkter og Tjenester
- Konfigurering af Ressourcer til Værdiskabelse
- Serviceydelser - Serviceforhold
- Serviceforholdsmodellen - Værdi: Resultater, Omkostninger og Risici
- Resultater
- Omkostninger
- Risici
- Nytteværdi og Garanti - Resumé
- Værdi og værdiskabelse i fællesskab
De fire dimensioner af serviceledelse
Lektion 03
- Organisationer og mennesker
- Information og teknologi
- Partnere og leverandører
- Værdistrømme og processer
- Værdistrømme til serviceledelse
- Processer - Eksterne faktorer
- Resumé
ITIL Serviceværdisystem
Lektion 04
- Oversigt over serviceværdisystemet
- Mulighed, Efterspørgsel og Værdi
- De vejledende principper i ITIL
- Fokuser på værdi
- Start hvor du er
- Skrid fremad iterativt med feedback
- Samarbejd og frem promover synlighed
- Tænk og arbejd helhedsorienteret
- Hold det simpelt og praktisk
- Optimer og automatiser
- Principinteraktion - Styring
- Styrende organer og governance
- Governance i SVS
- Serviceværdikæden
- Planlæg
- Forbedre
- Engagere
- Design og overgang
- Anskaf
- Lever og support - Løbende forbedring
- Trin i modellen for løbende forbedring- Løbende forbedring og de vejledende principper - Praksisser
- Resumé
ITIL-ledelsespraksisser
Lektion 05
- Generelle ledelsespraksisser 89
- Arkitekturledelse
- Løbende forbedring
- Informationssikkerhedsledelse
- Vidensledelse
- Måling og rapportering
- Porteføljeledelse
- Projektledelse
- Relationsledelse
- Risikostyring
- Økonomistyring af tjenester
- Strategiledelse
- Leverandørledelse
- Talent- og arbejdsstyrkeledelse - Service Management Praksisser
- Tilgængelighedsstyring
- Forretningsanalyse
- Kapacitets- og Ydelsesstyring
- Ændringskontrol
- Hændelsesstyring
- IT-aktivstyring
- Overvågning og Eventstyring
- Problemstyring
- Release Management
- Servicekatalogstyring
- Servicekonfigurationsstyring
- Servicekontinuitetsstyring
- Servicedesign
- Service Desk
- Service Level Management
- Serviceanmodningsstyring
- Servicevalidering og -testning - Tekniske ledelsespraksisser
- Udrulningsledelse
- Infrastruktur- og platformshåndtering
- Softwareudvikling og -ledelse
- Generelle ledelsespraksisser 89
Læringsresultater
Når du har afsluttet dette kursus, vil du være i stand til at opnå følgende:
ITIL-principper
Forstå hvordan ITIL-principper kan hjælpe en person med at forstå og anvende serviceledelse i deres organisation
ITIL-praksisser
Kend formålet med og nøglebegreberne i 18 ITIL-praksisser og de 7 kernepraksisser
Serviceledelse
Opnå fuld forståelse for Service Management, herunder generelle begreber, nøgleprincipper og ITIL 4 procesmodeller, som alle er nødvendige for ITIL Foundation eksamen
Værktøjer og teknikker
Forstå hvordan man bruger ITIL-værktøjer og teknikker for at forbedre effektiviteten og kundeoplevelsen herunder ITIL's servicelivscyklus og serviceværdisystem
Effektivitet
Hvordan ITIL's best practice-rammeværk bruges til at øge effektiviteten og den overordnede kvalitet af IT-relaterede services, uanset organisationens størrelse, struktur eller branche.
ITIL-ekspert
Hvordan man bliver ITIL-ekspert ved at forstå den nye certificeringsvej, herunder ITIL Managing Professional (MP) og ITIL Strategic Leader (SL).
Hvem bør tilmelde sig dette program?
- Folk, der er i begyndelsen af deres rejse inden for service management
ITSM-ledere og fremtidige ITSM-ledere - Folk, der arbejder inden for andre områder af »IT« (digital, produkt, udvikling) med stærke forbindelser til servicelevering
- Eksisterende indehavere af ITIL-kvalifikationer, som ønsker at opdatere deres færdigheder
IT-chefer/IT-arkitekter
Systemadministratorer og analytikere
Operationschef, Databaseadministratorer
Procesejere, Praktikere
Serviceleveringsprofessionel, Kvalitetsanalytiker
CIO'er, CTO'er, IT-direktører
Information om eksamen
Grad og certificering: Online!
Eksamen foregår online, så du kan vælge at tage den hjemme eller på kontoret. Det, vi har brug for, er en computer med internet til eksamen og et webcam (ProctoU). Eksamen er inkluderet i denne ITIL 4 eLearning-pakke.
ITIL 4® Foundation-eksamen
- 1 time (Du får ekstra, hvis engelsk ikke er dit modersmål)
- 40 spørgsmål; multiple choice-spørgsmål
- 65% rigtige er påkrævet for at bestå
- Bøger er ikke tilladt under testen
- Når du har bestået eksamen, modtager du et ITIL 4® Foundation-certifikat fra Peoplecert.
Ofte stillede spørgsmål
Har du brug for virksomhedsløsninger eller LMS-integration?
Fandt du ikke kurset eller programmet, der ville være til gavn for din virksomhed? Har du brug for LMS-integration? Skriv til os, vi løser alt!