Fejr helligdage med 10% rabat på alle kurser med koden "AVCFOREVER10". Sikre dig nu før prisændringerne i 2025!

ITIL®4 Foundation - Klasselokale (eksamen inkluderet)

11.500,00 DKK

  • 2 days
Klasselokale
Live Virtuelt Klasselokale
Internt / I virksomheden
Vælg din startdato

ITIL®4 Foundation Level-kurset giver deltagerne en omfattende introduktion til grundlæggende begreber inden for ITIL4. Det hjælper dig med at forstå principperne for ITIL4 og viser, hvordan den enkeltes arbejde og organisationens arbejde kan forbedres. Vores ITIL4 e-læringskursus giver deltagerne et godt indblik i ITIL4 Foundation. Kurset er skrevet af vores egne talentfulde undervisere med stor erfaring i den praktiske anvendelse af ITIL Service Management. ITIL4 er designet til at tilbyde en glidende overgang fra organisationens nuværende måde at arbejde på til en mere moderne, fleksibel og effektiv tilgang. ITIL4 hjælper organisationer med at tilpasse deres måde at arbejde på til den moderne digitale verden. Den lægger stor vægt på at arbejde agilt og på vigtigheden af at arbejde sammen. ITIL 4 gør det muligt for IT-teams at fortsætte deres vigtige rolle i den moderne forretningsstrategi.

Vigtige funktioner

Sprog

Kursus og materiale på engelsk og fransk

2 dage (16 timer)

Akkrediteret ITIL® 4 Foundation-kursus med en autoriseret ITIL® 4-træner.

Arbejdsmetoder

Multimediepræsentationer, gruppeøvelser og diskussion, praktiske workshops, case-studier og online prøvetests.

Certificering

ITIL® 4 Foundation-bevis for gennemførelse.

Eksamen inkluderet

Voucher til akkrediteret ITIL® 4 Foundation eksamen.

Hero

Om ITIL 4®

ITIL 4 er utvivlsomt den mest berømte og succesfulde ramme for IT Service Management. ITIL Foundation (ITIL 4 Foundation Edition) er en ITIL-certificering, der introducerer deltagerne til Service Value System (SVS), som beskriver, hvordan alle komponenter og aktiviteter i organisationen arbejder sammen som et system for at muliggøre værdiskabelse, når der leveres tjenester (normalt it-tjenester, men ikke begrænset til). ITIL SVS understøtter mange måder at arbejde på, såsom Agile, DevOps og Lean samt traditionel proces- og projektstyring, med en fleksibel værdiorienteret driftsmodel, i sidste ende en end-to-end-model til oprettelse, levering og løbende forbedring af teknologibaserede produkter og tjenester.

ITIL 4®-træningsprogram
ITIL 4 gør det muligt for it-teams at fortsætte deres vigtige rolle i den moderne forretningsstrategi. Den udvider tidligere versioner, understøtter eksisterende investeringer i ITIL 4 og giver en digital driftsmodel med fuld service til levering og drift af teknologibaserede produkter og tjenester. Det betyder, at ITIL 4 understøtter nye teknologier, såsom robotteknologi og kunstig intelligens, ved at tilbyde mere praktisk og fleksibel support, efterhånden som teknologien udvikler sig. Den udvider tidligere versioner, understøtter eksisterende investeringer i ITIL og giver en digital driftsmodel med fuld service til levering og drift af teknisk aktiverede produkter og tjenester. Det betyder, at ITIL4 understøtter nye teknologier som robotteknologi og kunstig intelligens ved at tilbyde mere praktisk og fleksibel støtte, efterhånden som teknologien udvikles.

ITIL Foundation-kurset (ITIL 4 Foundation Edition) giver deltagerne en omfattende introduktion til ITIL's kernekoncepter. Det hjælper dig med at forstå ITIL-principperne og viser, hvordan de kan forbedre den enkeltes arbejde og organisationens arbejde.

Kursus tidsplan

Hero
  1. Kursusintroduktion

    Lektion 01

    • Introduktion til IT-serviceledelse i den moderne verden
    • Introduktion til ITIL 4
    • Eksamensdetaljer
  2. Serviceledelse: Grundlæggende begreber

    Lektion 02

    • Værdi og værdiskabelse i fællesskab
    • Værdi: Service, Produkter og Ressourcer
    • Serviceforhold
    • Værdi: Resultater, omkostninger og risici
  3. De Guidende Principper

    Lektion 03

    • De syv vejledende principper
    • Anvendelse af de vejledende principper
  4. De fire dimensioner af servicemanagement

    Lektion 04

    • Organisationer og mennesker
    • Information og teknologi
    • Partnere og leverandører
    • Værdistrømme og processer
    • Eksterne faktorer og PESTEL-modellen
  5. Serviceværdisystem

    Lektion 05

    • Oversigt over Serviceværdisystemet
    • Oversigt over serviceværdikæden
  6. Kontinuerlig forbedring

    Lektion 06

    • Introduktion til løbende forbedring
    • Den løbende forbedringsmodel
    • Forholdet mellem løbende forbedring og vejledende principper
  7. Oversigt over ITIL-praksisser

    Lektion 07

    • Formålet med ITIL-praksisser
    • Den løbende forbedring af praksis
    • Praksis for ændringskontrol
    • Håndtering af hændelser
    • Problemhåndteringspraksis
    • Praksis for styring af serviceanmodninger
    • Service Desk Praksis
    • Praksis for styring af serviceniveau
  8. Eksamensformat

    Eksamensinformation

    • 1 time
    • 40 spørgsmål; multiple choice spørgsmål
    • 65% korrekthed kræves for at bestå
    • Bogen er ikke tilladt på tidspunktet for testen
    • Når du har bestået eksamen, vil du modtage en
    • ITIL4® Foundation-certifikat fra Peoplecert.

Læringsresultater

Når du har afsluttet dette ITIL4 Foundation klasseværelseskursus, vil du være i stand til at opnå følgende:

ITIL-koncepter

Forstå de centrale begreber inden for ITIL serviceledelse og forstå de fire dimensioner af ITIL serviceledelse.

ITIL-tilpasning

Forstå hvordan ITIL-principper kan hjælpe organisationer med at adoptere og tilpasse ITIL serviceledelse.

ITIL's tjenester

Forstå formålet og komponenterne i ITIL-tjenestens værdisystem, samt aktiviteterne i serviceværdikæden og hvordan de er forbundet.

Effektivitet

Hvordan ITIL's best practice-rammeværk bruges til at øge effektiviteten og den overordnede kvalitet af IT-relaterede services, uanset organisationens størrelse, struktur eller branche.

ITIL-ekspert

Hvordan man bliver ITIL-ekspert ved at forstå den nye certificeringsvej, herunder ITIL Managing Professional (MP) og ITIL Strategic Leader (SL).

ITIL-certificering

Hvem bør tilmelde sig dette program?

  • Folk, der er i begyndelsen af deres rejse inden for service management
    ITSM-ledere og fremtidige ITSM-ledere
  • Folk, der arbejder inden for andre områder af »IT« (digital, produkt, udvikling) med stærke forbindelser til servicelevering
  • Eksisterende indehavere af ITIL-kvalifikationer, som ønsker at opdatere deres færdigheder

Der er ingen formelle forudsætninger for at deltage i kurset. Visse erfaringer med at levere og understøtte it-services vil være nyttige, men er ikke nødvendige.

IT-chefer/IT-arkitekter

Systemadministratorer og analytikere

Driftschef, Databaseadministratorer

Procesejere, praktikere

Serviceleveringsprofessionel, Kvalitetsanalytiker

CIO'er, CTO'er, IT-direktører

Start kursus nu

ITIL®4 Foundation-eksamen

er inkluderet i dette kursus

Eksamensinformation

  • 1 time
  • 40 spørgsmål; multiple choice-opgaver
  • 65% korrekthed kræves for at bestå
  • Bogen er ikke tilladt på tidspunktet for testen
  • Når du har bestået eksamen, vil du modtage en
  • ITIL4® Foundation-certifikat fra Peoplecert.

Tidligere viden
Det er ønskeligt, men ikke nødvendigt, at du har en vis erfaring med at arbejde med it-tjenester. I god tid inden kursusstart vil du modtage kursusforberedelsesmateriale, som vi forventer, at du læser inden kursusstart.

Ofte stillede spørgsmål

Har du brug for virksomhedsløsninger eller LMS-integration?

Fandt du ikke kurset eller programmet, der ville være til gavn for din virksomhed? Har du brug for LMS-integration? Skriv til os, vi løser alt!

;