FitSM® Foundation (Alternativ til ITIL) - eLearning (inkluderet eksamen)
3.900,00 DKK
Med introduktionen af FitSM, den åbne kildekode, lean ITSM (IT Service Management) standard, har service management industrien en lean tilgang til at udnytte de mest udbredte bedste praksisser. Hvad tilbyder FitSM, som du ikke allerede kender? Det korte svar er, at du bør bruge retningslinjerne sammen med dit ITIL® eller service management implementeringsprogram. Det vil føre til hurtigere og mere synlige resultater og succes. Denne artikel giver et par anbefalinger, som du bør overveje.
FitSM®
Hvad er det?
Mange organisationer bruger IT Service Management-standarden til at organisere deres IT- og informationsteknologirelaterede aktiviteter i kundeorinterede tjenester. Oprindeligt opnåede organisationerne dette ved at bruge de grundlæggende retningslinjer og bedste praksisser fra IT Infrastructure Library. Dog, med få undtagelser, anvendes kun få processer, hovedsageligt inden for kundevendt IT-support. FitSM® er designet til professionelle, der ønsker at erhverve de kompetencer, der er nødvendige for at implementere effektive ITSM-processer uden at skulle fordybe sig i de intensive detaljer i andre rammeværker. Selvom bedste praksisser mangler nogle elementer til standardisering, er FitSM® designet til at implementere revisionssikre standarder i disse kerne processer, og fokuserer dermed på essensen af IT Service Management.
Kursus tidsplan
De grundlæggende begreber og termer inden for IT-serviceledelse
Lektion 01
Formålet og strukturen af FitSM-standarder
Lektion 02
samt deres forhold til andre standarder
Processrammeværket, der ligger til grund for FitSM
Lektion 03
Kravene defineret i FitSM
Lektion 04
hvilket giver dig mulighed for at implementere hurtigere og mere effektivt
Eksamensdetaljer
Eksamen
20 multiple choice-spørgsmål
Varighed 30 minutter
13 point eller mere er nødvendige for at bestå (ud af 20 mulige) - 65%
Eksamen med lukkede bøger
Hvad kan organisationer gøre med FITSM®?
Selvom Best Practices mangler visse elementer til standardisering, er FitSM® designet til at implementere revisionssikre standarder i disse kerneprocesser, og fokuserer dermed på essensen af IT-serviceledelse.
Implementering
Trinene til implementering af det komplette sæt af IT Service Management-processer
Servicelevering
Forbedring af en organisations IT-servicelevering ved hjælp af en præcis, let og opnåelig ITSM-standard
Anvendelse af effektiv ITSM
Anvendelse af effektive ITSM-processer i fødererede miljøer - hvor tjenester forvaltes i samarbejde med konkurrerende eller forskelligartede organisationer gennem tjeklister og modenhedsvurdering
Effektive ITSM-processer
Implementering af grundlæggende effektive ITSM-processer - i tilfælde hvor det ikke er nødvendigt at implementere de detaljerede processer, som andre rammeværker såsom ISO/IEC 20000 tilbyder
Vigtige funktioner
120 dages adgang til platformen
7 lektioner (3 timers video optaget af en akkrediteret instruktør)
Downloadbare PDF-dokumenter med detaljeret indhold (slides, forklaringer) for hver lektion med øvelser og løsninger
1 officiel prøveeksamen
Døgnåben adgang
Hvem bør tilmelde sig dette program?
Alle involverede i leveringen af IT-tjenester og kandidater, der ønsker at avancere til det avancerede niveau inden for kvalifikations- og certificeringsordningen.
IT-professionelle
IT-service
IT-arkitekt
Løsningsarkitekt
Har du brug for virksomhedsløsninger eller LMS-integration?
Fandt du ikke kurset eller programmet, der ville være til gavn for din virksomhed? Har du brug for LMS-integration? Skriv til os, vi løser alt!