Certificering i avanceret webanalyse - eLearning

3.900,00 DKK

  • 15 hours
eLearning

Avanceret webanalyse er en analysemetode, der fokuserer på forskellige former for internetdata. Det betyder at indsamle og analysere data for at kunne træffe mere informerede forretningsbeslutninger og understøtte forretningsprocesser. Dataene trækkes fra hjemmesider, mobilapplikationer, sociale medier og tredjepartskilder og kombineres med Customer Relationship Management (CRM) og salgssystemer for at udvikle forretningsstrategier og opretholde en konkurrencefordel. I løbet af kurset i avanceret webanalyse vil du lære de grundlæggende begreber inden for analyse og dykke dybt ned i web-, social-, indholds- og mobilanalyse, samt hvordan man bruger populære webanalyseværktøjer, der er populære på tværs af de største brancher. Kurset tilgår webanalyse fra både et strategisk og praktisk perspektiv og viser detaljerede tips og teknikker til brug af Google Webanalyse og andre platforme og værktøjer. I denne certificeringstræning i avanceret webanalyse vil du mestre elementerne i web-, social-, mobil- og indholdsanalyse for at optimere din organisations evne til at træffe højt informerede forretningsbeslutninger.

Vigtige funktioner

Sprog

Kurset og materialet er på engelsk

Adgang

12 måneders online adgang til akkrediteret e-læringsplatform

15 timer

Varighed af eLearning (selvstyret) videomateriale tilgængeligt 24/7

Materialer

Eksempler og case-studier med downloadbar kursusbog

Praktisk

Emner om Google Analytics, dataanalyse, kundetilvækst, KPI'er og social analyse

Projekter

15 mini-projekter og afsluttende kursuspraksisprojekt samt praktisk anvendelse af Google Analytics

Certificering

Kursusbevis inkluderet

Hero

Læringsresultater

Ved kursets afslutning vil du være i stand til at:

Udnyt data

Udnyt data fra forskellige kilder til at udføre kvantitativ og kvalitativ forskning, og lever handlingsorienterede, datadrevne forretningsindsigter

Dataanalyse

Vid hvordan digital dataanalyse driver vigtige indsigter for alle aspekter af kundens livscyklus på tværs af digitale kanaler

Webanalyse

Forstå koncepterne inden for webanalyse fra bunden og op til at mestre analytikdomænet på tværs af digitale kanaler

Forklar

Forklar webanalyse, social analyse, mobilanalyse og indholdsanalyse

Omregning

Forstå hvordan digital og dataanalytik påvirker konverteringstragten, kundebeholdning og -anskaffelse, CPA, LTV og kundeengagementet

Værktøjer

Arbejd med Google Analytics, Google Digital Studio, Klipfolio og Tableau

Kursus tidsplan

Hero
  1. Introduktion til digital analyse

    Lektion 1

  2. Byggeklodser

    Lektion 2

    • Avancerede byggeklodser
    • Byggeklodser - Google Analytics
  3. Grundlæggende om digital analyse

    Lektion 3

    • Digital Analyse
    • Digital Analytics Modenhedsmodel
    • Ved brug af modenhedsmodellen for digital analyse
    • De tre hoveder inden for onlineanalyse
  4. Forretningsperspektiv

    Lektion 4

    • Kunderejsen og dens forskellige tilgange
    • Design til overtalelse
    • Definition af forretningsmål
    • Nøglepræstationsindikatorer
  5. Metodologi - Lean Six Sigma

    Lektion 5

    • Introduktion til analyseperspektivet
    • Lean six sigma-principper - Definer og mål
    • Lean six sigma-principper - Analyser, Forbedre og Kontroller
  6. Grundlæggende dataanalyse

    Lektion 6

  7. Analyseperspektiv der giver indsigter

    Lektion 7

    • Analyseperspektiv der giver indsigter
    • At udtrykke nøjagtighed eller en fornemmelse af skala
  8. Aktivering af kapaciteter

    Lektion 8

    • Tagstyringssystem
    • Leverandørvalg
    • Kvalitative data
    • Konkurrenceefterretning og andre værktøjer
  9. Styring af analyser

    Lektion 9

    • Introduktion til styring af analytik
    • RACI-matrice
    • Agil ledelse
  10. Publikum

    Lektion 10

  11. Erhvervelse

    Lektion 11

    • Kampagnesporing
    • Google Analytics standardkanaler
    • Marketing automation og væksthacking
  12. Adfærd

    Lektion 12

    • Adfærd
    • Kundeengagement
  13. Konverteringer & Onboarding

    Lektion 13

    • Konverteringstragt
    • Eksperimentering og testning
    • Konverteringsscenarier
    • Krediteringer
  14. Fastholdelse og udvidelse

    Lektion 14

    • Fastholdelse og udvidelse
    • Ekspansionsscenarier
  15. Fortalervirksomhed

    Lektion 15

    • Fortalervirksomhed
    • Facebook og LinkedIn indsigt
  16. Privatliv og etik

    Lektion 16

    • Privatliv og etik
Webanalysekursus

Hvem bør tilmelde sig dette program?

Der er ingen specifikke forudsætninger, men det er nyttigt at have en forståelse af:

  • Forretningsindikatorer såsom omsætning, marginer og rentabilitet
  • Forretningsfunktioner såsom salg, markedsføring og kunderelationer
  • Populære søgemaskiner
  • Microsoft Office-pakken, herunder Word, Excel og PowerPoint

Implementører af online webanalyse

Datareportere

Digitale analytikere

Digitale marketingfolk

Studerende i bachelor-/kandidatuddannelser

Start kurset nu

Ofte stillede spørgsmål

Har du brug for virksomhedsløsninger eller LMS-integration?

Fandt du ikke kurset eller programmet, der ville være til gavn for din virksomhed? Har du brug for LMS-integration? Skriv til os, vi løser alt!

;