Certificeret Agile Service Manager (CASM®) - eLearning (inklusive eksamen)
5.500,00 DKK
- 16 hours
Certificeret Agile Service Manager (CASM®) er en kvalifikation baseret på agile operationer. Den omfatter de grundlæggende værdier og principper fra det Agile Manifest, såvel som andre agile koncepter og praksisser såsom DevOps, Scrum, Kanban og Lean. Den inkluderer også to Agile Service Management-praksisser: Agile Procesforbedring og Agile Procesdesign. CASM hjælper kandidater med at opbygge de færdigheder og den viden, der er nødvendig for at integrere agile praksisser i servicedesign. Dette hjælper virksomheder med at tilpasse sig og vokse hurtigere for at møde moderne forretningsudfordringer og trives i de mest konkurrenceprægede markeder.
Kursus tidsplan
Introduktion til Agile Service Management
Lektion 01
Under anvendelse af relaterede retningslinjer
Lektion 02
Agile Service Management Roller
Lektion 03
Agil Procesudvikling
Lektion 04
Agile Service Management artefakter
Lektion 05
Agile Service Management Begivenheder
Lektion 06
Agil procesforbedring
Lektion 07
Eksamen
Eksamensdetaljer
- 40 multiple choice-spørgsmål eksamen
- Beståelseskarakter: 65% - 26/40
- 60 minutters varighed
- Åben bog eksamen
Fordele ved CASM
CASM tilbyder flere fordele for virksomheder, herunder:
- At integrere Agile i serviceudvikling skaber en stil for at skabe iterative mål. Dette skaber jobtjenester, der genererer feedback og indtægter til at fremme yderligere udvikling
- At fokusere på kortsigtede mål øger tilpasningsevnen og hjælper teams med at reagere mere effektivt på kundefeedback og skiftende forretningsbehov og omstændigheder
- At understøtte effektive implementeringsprocesser og arbejdsgange samt lære- og vækstprocesser
- CASM-praksisser hjælper organisationer med at skabe et miljø med løbende forbedring.
Læringsresultater
Ved afslutningen af dette kursus vil du være i stand til at:
Koncepter
Forstå hvad Agile betyder, kerneværdier og principper i Agile Manifestet
Agil tænkning
Hvordan man omsætter agil tænkning og værdier til serviceledelsespraksis
Agile Praksisser
Agile-koncepter og relaterede praksisser, herunder DevOps, ITIL, SRE, Lean og Scrum
Scrum-proces
Hvordan Scrum-roller, artefakter og begivenheder anvendes i processen
Agil Serviceledelse
To aspekter af smidig serviceledelse: smidig procesforbedring og smidig procesudvikling
Kursusdetaljer
Kursusvarighed
16+ timer med støtte fra en tutor
Adgang
180-dages adgang, Egnet til mobil, inkluderer eksamen
Praksisser
Quizzer & øvelseseksamener
Eksamen
Hvem bør tilmelde sig dette program?
CASM-certificeringen er designet til et bredt udvalg af kandidater. Dette inkluderer ejere af praksis og procesdesignere, udviklere der er interesserede i at gøre processer mere smidige, ledere der ønsker at forbinde flere praksisser og skabe et DevOps-miljø, ansatte og ledere ansvarlige for at udvikle eller forbedre processer, konsulenter der bistår klienter med forbedring af processer og DevOps-initiativer. Kort sagt, CASM er rettet mod alle, der er ansvarlige for at håndtere procesrelaterede krav, sikre proceseffektivitet og -effektivitet, eller maksimere procesværdi.
IT-professionelle
DevOps-leder
Produktejer
Konsulenter
Har du brug for virksomhedsløsninger eller LMS-integration?
Fandt du ikke kurset eller programmet, der ville være til gavn for din virksomhed? Har du brug for LMS-integration? Skriv til os, vi løser alt!