Certificering i avanceret webanalyse - eLearning
3.900,00 DKK
- 15 hours
Avanceret webanalyse er en analysemetode, der fokuserer på forskellige former for internetdata. Det betyder at indsamle og analysere data for at kunne træffe mere informerede forretningsbeslutninger og understøtte forretningsprocesser. Dataene trækkes fra hjemmesider, mobilapplikationer, sociale medier og tredjepartskilder og kombineres med Customer Relationship Management (CRM) og salgssystemer for at udvikle forretningsstrategier og opretholde en konkurrencefordel. I løbet af kurset i avanceret webanalyse vil du lære de grundlæggende begreber inden for analyse og dykke dybt ned i web-, social-, indholds- og mobilanalyse, samt hvordan man bruger populære webanalyseværktøjer, der er populære på tværs af de største brancher. Kurset tilgår webanalyse fra både et strategisk og praktisk perspektiv og viser detaljerede tips og teknikker til brug af Google Webanalyse og andre platforme og værktøjer. I denne certificeringstræning i avanceret webanalyse vil du mestre elementerne i web-, social-, mobil- og indholdsanalyse for at optimere din organisations evne til at træffe højt informerede forretningsbeslutninger.
Vigtige funktioner
Sprog
Kurset og materialet er på engelsk
Adgang
12 måneders online adgang til akkrediteret e-læringsplatform
15 timer
Varighed af eLearning (selvstyret) videomateriale tilgængeligt 24/7
Materialer
Eksempler og case-studier med downloadbar kursusbog
Praktisk
Emner om Google Analytics, dataanalyse, kundetilvækst, KPI'er og social analyse
Projekter
15 mini-projekter og afsluttende kursuspraksisprojekt samt praktisk anvendelse af Google Analytics
Certificering
Kursusbevis inkluderet
Læringsresultater
Ved kursets afslutning vil du være i stand til at:
Udnyt data
Udnyt data fra forskellige kilder til at udføre kvantitativ og kvalitativ forskning, og lever handlingsorienterede, datadrevne forretningsindsigter
Dataanalyse
Vid hvordan digital dataanalyse driver vigtige indsigter for alle aspekter af kundens livscyklus på tværs af digitale kanaler
Webanalyse
Forstå koncepterne inden for webanalyse fra bunden og op til at mestre analytikdomænet på tværs af digitale kanaler
Forklar
Forklar webanalyse, social analyse, mobilanalyse og indholdsanalyse
Omregning
Forstå hvordan digital og dataanalytik påvirker konverteringstragten, kundebeholdning og -anskaffelse, CPA, LTV og kundeengagementet
Værktøjer
Arbejd med Google Analytics, Google Digital Studio, Klipfolio og Tableau
Kursus tidsplan
Introduktion til digital analyse
Lektion 1
Byggeklodser
Lektion 2
- Avancerede byggeklodser
- Byggeklodser - Google Analytics
Grundlæggende om digital analyse
Lektion 3
- Digital Analyse
- Digital Analytics Modenhedsmodel
- Ved brug af modenhedsmodellen for digital analyse
- De tre hoveder inden for onlineanalyse
Forretningsperspektiv
Lektion 4
- Kunderejsen og dens forskellige tilgange
- Design til overtalelse
- Definition af forretningsmål
- Nøglepræstationsindikatorer
Metodologi - Lean Six Sigma
Lektion 5
- Introduktion til analyseperspektivet
- Lean six sigma-principper - Definer og mål
- Lean six sigma-principper - Analyser, Forbedre og Kontroller
Grundlæggende dataanalyse
Lektion 6
Analyseperspektiv der giver indsigter
Lektion 7
- Analyseperspektiv der giver indsigter
- At udtrykke nøjagtighed eller en fornemmelse af skala
Aktivering af kapaciteter
Lektion 8
- Tagstyringssystem
- Leverandørvalg
- Kvalitative data
- Konkurrenceefterretning og andre værktøjer
Styring af analyser
Lektion 9
- Introduktion til styring af analytik
- RACI-matrice
- Agil ledelse
Publikum
Lektion 10
Erhvervelse
Lektion 11
- Kampagnesporing
- Google Analytics standardkanaler
- Marketing automation og væksthacking
Adfærd
Lektion 12
- Adfærd
- Kundeengagement
Konverteringer & Onboarding
Lektion 13
- Konverteringstragt
- Eksperimentering og testning
- Konverteringsscenarier
- Krediteringer
Fastholdelse og udvidelse
Lektion 14
- Fastholdelse og udvidelse
- Ekspansionsscenarier
Fortalervirksomhed
Lektion 15
- Fortalervirksomhed
- Facebook og LinkedIn indsigt
Privatliv og etik
Lektion 16
- Privatliv og etik
Hvem bør tilmelde sig dette program?
Der er ingen specifikke forudsætninger, men det er nyttigt at have en forståelse af:
- Forretningsindikatorer såsom omsætning, marginer og rentabilitet
- Forretningsfunktioner såsom salg, markedsføring og kunderelationer
- Populære søgemaskiner
- Microsoft Office-pakken, herunder Word, Excel og PowerPoint
Implementører af online webanalyse
Datareportere
Digitale analytikere
Digitale marketingfolk
Studerende i bachelor-/kandidatuddannelser
Ofte stillede spørgsmål
Har du brug for virksomhedsløsninger eller LMS-integration?
Fandt du ikke kurset eller programmet, der ville være til gavn for din virksomhed? Har du brug for LMS-integration? Skriv til os, vi løser alt!